Alex och sin kärlek till Kvällstidningar.

Hej Alex nya blogg.

Du måste ändå hålla med om att dessa ständiga rubriker om snöoväder och trafikproblem tröttar ut en. Det blir inte lika spännande efter att de kastar om orden lite i rubrikerna och ändrar ordet KAOS till PANIK efter att ha skrivit om detta snöoväder enda sedan första snöflingorna landade på marken. De är fantasilöst och tröttsamt tycker jag, säljer kvällstidningarna mer lösnummer av att skriva om samma händelse dag efter dag? Jag menar dock inte med detta att morgontidningarna är så pass mycket mer varierande i sina nyhetsskrivningar. Det är svenska tidningar över lag som är fantasilösa och som går till överdrift! Läs en dansk eller norsk tidning, skrivs det så mycket om denna ofantligt kaosartade snö där varenda dag? Nej.
Den största skillnaden är dessa kryddade rubriker på kvällstidningarna medan morgontidningar har lite snällare. Att kvällstidningarna skulle vara fräschare kan jag ändå inte hålla med om och vad är det som gör kvällstidningarnas nyhetsjournalistik mer sann kan du inte utveckla det lite mera så jag kan förstå dig och ditt tankesätt gällande din kärlek till kvällstidningar.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0